.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
17فروردین، روز ورزش برای صلح و توسعه

شمال نیوز: با تصویب قعطنامه‌‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۷ فروردین روز بین‌المللی ورزش برای صلح و توسعه نام گرفت.


به گزارش شمال نیوز به نقل از آسوشیتد پرس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای، هفدهم فروردین (ششم آوریل) را به عنوان روز بین‌المللی ورزش برای صلح و توسعه نامگذاری کرد و 193 عضو سازمان ملل متحد با رای مثبت خود این قطعنامه را به تصویب رساندند.

ووک یرمیچ رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب این قطعنامه را تاریخی خواند و گفت: حقیقت این است که ورزش قدرت منحصربه فردی برای جذب، به حرکت در آوردن و الهام بخشیدن مردم سرتاسر جهان دارد و می‌تواند به عنوان ابزاری برای توسعه توانمند به کار گرفته شود.

در این مراسم نوواک جوکوویچ بهترین تنیسور حال حاضر جهان نیز به نمایندگی از ورزشکاران جهان در سازمان ملل حضور داشت. او در سخنانی اظهار داشت: ورزش می‌تواند چرخه نفرت و بی‌اعتمادی را از بین ببرد و می‌تواند با ترویج بازی جوانمردانه، کار گروهی و احترام به حریف، به موفقیت محروم‌ترین جوانان کمک کند.

ژاگ روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز در سخنانی، از سازمان ملل متحد و به ویژه دبیرکل آن بابت نقش کلیدی این سازمان در تقویت ورزش جهان قدردانی کرد. /ف




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.